BIT – MAN

האם ביטוח צד ג' בפוליסת הדירה מכסה גם נזק לבני משפחה ?

Photo by Andrea Piacquadio on Pexels.com

אמו של מבוטח בביטוח דירה, התארחה בביתו של בנה. בשעת לילה מאוחרת, קמה האם ממיטתה כדי לגשת לחדר השירותים, בבית שררה חשכה מוחלטת, רגלה של האם נתקלה בשמיכה שהייתה מוטלת על הרצפה והיא נפלה. כתוצאה מהנפילה היא נפגעה באגן ובשורש כף היד.

לאחר האירוע הובהלה האם לבית החולים, שם נמצאו שברים ביד ובאגן. היא עברה ניתוחים, טיפולי פיזיותרפיה, וגם נזקקה לעזרה סיעודית.

האם סובלת מכאבים, ממגבלה תפקודית, וחייה לאחר התאונה אינם כפי שהיו לפניה.

האם טוענת כי התאונה אירעה עקב רשלנות בנה ובני ביתו, אשר בין השאר, הותירו חושך מוחלט בדירה ולא דאגו להשאיר מקור אור מינימלי, כפי שהיו עושים במקרים הקודמים שבהם התארחו שם.

חברת הביטוח דחתה את התביעה משתי סיבות –

  1. בפוליסת צד ג' במסגרת ביטוח הדירה קיים חריג לפיו "לא יהיה כיסוי ביטוחי בגין נזק שנגרם לבן משפחתו של המבוטח או עובדי משק ביתו".
  2. האם הכירה היטב את דירת בנה ולכן לא מדובר ברשלנות מצד בנה.

מדובר בנזק שאירע בשנת 2016 והחלטה התקבלה בו ב- 28.05.2020.

 

האם ביטוח צד שלישי של פוליסת הדירה מכסה נזק לבני המשפחה ?

אני חייב לציין באופן אישי שקיבלתי אינספור פניות מצד מבוטחים וסוכני ביטוח שדחו להם (או למבוטחים שלהם) את התביעה בטענה שפוליסת הדירה לא מכסה נזק שנגרם לבני משפחתו של המבוטח.

בחלק מהמקרים, חברת הביטוח אף הגדילה לעשות וציטטה במכתב הדחייה את החריג כפי שהוא מופיע בתנאי הפוליסה התקנית.

בואו נעשה סדר –

זה נכון שבפוליסת הדירה, במסגרת הכיסוי לביטוח צד שלישי, מופיע במפורש חריג שקובע כי המבטח לא יכסה נזק שנגרם לבני משפחתו של המבוטח או עובד משק ביתו של המבוטח. אך חשוב לשים לב, שבתקנות החדשות לביטוח הדירה (החל משנת 2016) מופיע בעמוד הראשון של הפוליסה התקנית לביטוח דירה הגדרה למי ייחשב כבן משפחה וזאת בכדי למנוע חילוקי דעות שהיו קיימים בזמנו.

"בני משפחה" מוגדרים בפוליסת הדירה לפי תקנות החדשות כ  – "בן זוגו, ילדיו, הוריו או קרובים אחרים של המבוטח המתגוררים עמו דרך קבע בדירה".

הדגש הוא על גרים עמו דרך קבע בדירה!

המשמעות היא שלא יהיה כיסוי לבני משפחה שגרים בדירה דרך קבע, אך במידה וייגרם נזק לבני משפחה שלא גרים בדירה, הם ייחשבו לצד שלישי ויכוסו במסגרת פוליסה זו.

לכן בית המשפט דחה את טענה זו של חברת הביטוח.

לגבי הטענה השנייה של חברת הביטוח, שהמבוטח הכירה היטב את דירת בנה ולכן לא מדובר בהתרשלות מצדו. קבע בית המשפט כי אי-הותרת אור קטן במסדרון ואי-הבטחת מעבר בטוח, על-ידי המארחים (כפי שהיו עושים בפעמים קודמות), מהווים התרשלות מצד הבן ובני ביתו ומכאן שעל חברת הביטוח לפצות את האם בגין נזקיה, זאת מכוח חבותה הביטוחית לפי הפוליסה.

בנימה אישית לסיכום,

לעיתים במקרה שבו נדחתה תביעתו של המבוטח על ידי חברת הביטוח, הפתרון הטוב ביותר למבוטח יהיה באמצעות הגשת תביעה לבית המשפט בליווי עורך דין מנוסה בכדי לזכות בתגמולי הביטוח המגיעים לו כדת וכדין.

יחד עם זאת, יש מקרים רבים בהם סוכן ביטוח מקצועי ומיומן יכול לדאוג לאישור תשלום התביעה וזאת מבלי לפנות להליך משפטי ארוך ויקר.

פה בדיוק נמדד סוכן הביטוח, ביכולתו לתת שירות איכותי ומקצועי למבוטחיו.

ידע זה כוח!

השקיעו בלמידה והתמקצעות באופן שוטף כחלק מהחזון שלכם להפוך לאנשי מקצוע טובים יותר. קראו את הפוליסה ואל תקבלו דחייה של חברת הביטוח כגזרת גורל משמים.

סוכן ביטוח טוב ופוליסת ביטוח מאוד דומים. אתה מבין את הצורך בהם רק בדיעבד.

שלכם,

איתי חיון

 

 

מעבר לסרגל הכלים